Caprice Bagi Komen Padu Isu Usahawan Muda Yang Rakam Perjalanan Kematian Sahabat Seperti Bercuti.

Baru2 ini tular di media sosial tentang perkongsian video usahawan muda, Hafiz mahamad berkaitan pemergi4n sahabat kecilnya yang dimuat naik ke laman sosial semalam telah mendapat pelbagai respon daripada warganet.

Pada muat naik sebelum ini, Hafiz telah beberapa kali berkongsi berkenaan keadaan sahabatnya yang dikenali sebagai Loh apabila pemuda itu mengalami mas4lah kesih4tan dan ditempatkan di sebuah h0spital di Kelantan.

Rakam perjalanan urus j3nazah rakan

Namun, pagi semalam Hafiz telah memaklumkan kepada semua pengikutnya di media sosial apabila Loh telah meni-nggal dunia dan dia sempat merakam perjalanan ke kediaman Loh serta proses pengeb-umian sahabatnya itu.

Rakam member m4ti macam video vacation

Niat murninya dalam berkongsi perjalanan penuh du-ka itu nyata memberi sedikit ketidakselesaan dalam kalangan warganet apabila ada yang beranggapan tindakan merakam j3nazah ketika proses pengeb-umian dilihat kurang s0pan.

Tindakan tersebut dilihat kurang wajar kerana allahyarham masih mempunyai keluarga dan setiap rakaman video dibuat seakan untuk content yang akan dimasukkan ke media sosial.

Intro siap ada catwalk

Sehubungan dengan itu, ramai yang bersetuju dengan pendapat tersebut kerana merasakan apa yang dilakukan usahawan itu tidak tepat pada waktunya kerana pemergian orang tersayang adalah sesuatu yang sangat menyedi-hkan kepada ahli keluarga.

Ada juga daripada mereka mempertikaikan tindakkannya merakam momen solat j3nazah dan juga ketika j3nazah dimasukkan ke dalam li4ng l4had.

“Niat Saya, Allah Saja Tahu..”-Hafiz

Berikutan k3caman hebat yang diterima setelah berkongsi rakaman video pemergian sahabat baiknya, usahawan Hafiz Mahamad tampil membuka mulut bagi menjelaskan berkenaan isu tersebut.

Bagi tujuan itu, dia yang juga selebriti media sosial itu memuat naik beberapa keping Instastory di laman Instagram miliknya.

Niat saya hanya Allah yang tahu

“Niat hati saya Allah saja yang tahu. Apa pun pandangan kamu, bukan salah kamu.
“Ada yang melihat ia dapat manfaat, ada yang melihat dan nampak saya yang bukan-bukan saya terima semuanya sebab saya tak mampu untuk kawal ‘hati’ kamu,” tulisnya.
Menurut Hafiz, niat hatinya hanya Allah sahaja yang tahu. Terpulanglah apa pemikiran orang lain terhadap dirinya selain tidak menyalahkan mereka kerana baginya, dia tidak mampu mengawal hati orang lain.

Takpe sahabat, biar mereka berkata2

Malah, salah seorang kenalannya turut mempertahankan Hafiz dengan memuat naik kenyataan di Instastory yang kemudiannya dikongsi semula oleh Hafiz.

“Takpe sahabat, biar apa orang kata. Hanya niat di hati, kita je yang tahu. Buat kerana Allah, Allah je yang tahu niat kita,” tulis sahabatnya.
Selain itu, penyanyi rap Caprice turut mengulas mengenai isu tersebut di laman sosial miliknya. Dia yang mengenali Hafiz secara peribadi cuba ‘membersihkan’ tanggapan netizen terhadap usahawan terbabit.

Caprice menegaskan bahawa Hafiz adalah individu yang suka merakam perjalanan aktiviti yang dilakukannya untuk memberi inspirasi kepada orang lain.

Dia dah banyak bantu orang

“Dari dia baru nak up sehingga dia ada anak, Hafiz memang suka bantu orang dan rakam perjalanan untuk inspire orang kat luar sana. Niat Hafiz buat video-video ni takde siapa boleh tahu kecuali dia dengan Allah.

“Untuk menangis pemergian sahabat, ada yang buat lagu, ada yang buat video, ada yang buat album foto. Terpulanglah, tetapi apabila sesiapa meninggal dunia benda yang perlu kita buat adalah sedekahkan al-Fatihah, atau diam sahaja,” ulas Caprice.
Selain itu, Hafiz turut berkongsi dia telah berjaya mengutip sebanyak RM40,000 hasil sumbangan orang ramai untuk diberikan kepada keluarga Allahyarham.

Nama Hafiz Mahamad bukanlah asing kalau korang aktif di Instagram. Pemuda ini sering kali menjadi sebutan sejak beberapa tahun lepas, malah ada yang melabel Hafiz lelaki romantik kerana selalu surprise isterinya, Syafiqah Aina sejak mereka belum bernikah lagi.

Instafamous dan usahawan terkenal Hafiz Mahamad berkongsi berita duka apabila sahabat baiknya, Loh atau nama sebenarnya Wan Mohd Abdullah Wan Mohd Noor telah meni-nggal dunia, pagi tadi.

Sebelum ini, Hafiz pernah merentas negeri untuk bertemu dan menghadiahkan arwah sebuah kerusi roda elektrik bagi memudahkan pergerakan sahabat baiknya itu.

Menurut Hafiz, dia akan pulang ke Kelantan dengan menaiki kapal terbang pada pukul 10 pagi nanti.

“Sahabat saya Loh baru saja men-inggal dunia pagi tadi. Jadi, 10 pagi saya akan ke Kelantan.

“Masa terakhir saya jumpa, masa tu saya dah tau berapa lama jangka hayat dia boleh bertahan. Sebab saya ada juga tanya jururawat,” katanya menerusi Instagram Stories.

Tambah Hafiz, dia sudah mengetahui dari awal yang arwah hanya mampu bertahan selama sebulan.

Walaubagaimanapun, suami kepada Syafiqah Aina ini memilih untuk mendiamkan diri dan tidak berkongsi kepada orang ramai.

“Peny4kit ini jangka hayat paling lama adalah sebulan.Tetapi masa tu saya tak boleh terima. Sahabat saya boleh ‘fight’ dan bertahan.

“Saya tak bagitahu dekat sapa-sapa. Saya diam saja. Takdir dia harini, dia sahabat paling saya sayang, rindu dan cinta. Rehat la Loh. Kita jumpa di syurga nanti,” katanya lagi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Sumber: Instagram Hafiz Mahamad via trending sangat

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram & Juga Twitter @CherasDaily untuk info baharu dan terkini!

PERHATIAN: Pihak Cheras Daily  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir dengan bijak terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Cheras Daily juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*