‘Saya Takut Nak Report’ , Selepas Pendakwah Tu Ditangkap, Barulah Mangsa2 Tampil

“Saya tiada kekuatan untuk membuat laporqn poIis sebelum ini kerana takutt selepasdiugut,” kata seorang wanita berusia 23 tahun yang mendqkwa menjadi mngsa r0g ol pendqkwah muda seperti yang tular di media sosiql, baru ini.

Wanita yang dikenali sebagai Mia (bukan nama sebenar) itu berkata, antara sebab lain dia tidak membuat lap0ran ketika itu adalah kerana ibu bapanya tidak mengizinkan.

“Pendqkwah terbabit pernah uguttnak sqmann jika saya buka mulut atau membuat lap0ranpolis. Ibu bapa juga tidak benarkan saya membuat lap0ranpolis kerana malu jika perkara ini menjadi kec0h dan diketahui ramai.

“Namun, selepas mendapat sok0ngan dan bantuan daripada beberapa pihak, saya beranlkan diri untuk membuat laporanpolis, Rabu lalu,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, hari ini.

Menurutnya, dia berharap lap0ran yang dibuat dapat menegakkan keadilan selepas melalui pelbagai derlta dalam hidup.

“Saya berharap selepas ini keadilan dapat ditegakkan sekali gus membayar semuladerlta yang pernah saya alami sebelum ini.

Sedikit sebanyak dapat melegakan hati selepas memendamnyasekian lama,” katanya.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan seorang pendqkwah selebrlti ditahannpolis malam tadi bagi membantu slasatan kes dkwaan mer0golseorang gadis di Shah Alam, Selangor, tahun lalu.

Sqspek berusia 25 tahun itu ditahann kira-kira jam 11 malam selepas tampil memberi keterangan di Ibu PejabatPolis Daerah (IPD) Shah Alam.

Ketua PolisDaerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib dipetik sebagai berkata, pihaknya menerima lap0ranmngsa berusia berhubung perkara itu, semalam.

Katanya, mngsa dipercayai keluar dengan sqspek yang dikenali menerusi Instagram pada 11 September tahun lalu.

Sumber : HMetro/WanitaGambarHiasan

KREDIT : ONLINE MALAYA

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram & Juga Twitter @CherasDaily untuk info baharu dan terkini!

PERHATIAN: Pihak Cheras Daily  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir dengan bijak terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Cheras Daily juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*