Kau Yang Tak Bagi Kerjasama, Sebab Itulah Digari, Nak Cakap Jais Kejam Kenapa?

KUALA LUMPUR – Usahawan kosmetik kontr0vrsl, Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman akhirnya mengakui dia sudah menjalani pemb3dahan penukaran jantlna.

Menerusi InstaStory miliknya, dia turt mendkwa kerja-kerja amal kebajikannya tidak dipersetujui segelintir pihak akibat statusnya.

“Adakah aku seorang kaflr? Seorang yang tidak layak memeluk Islam dan berbuat baik dalama agamaku.

“Bila terjadi macam ini, aku rasa, aku makin jauh untuk mendekatkan diri dengan Allah. Ujian berat dan tindakan tidak wajar pada diri aku kerana aku bersedekah dengan memakai pakaian wanlta.

“Ini semua hqram. Kau itu tak layak beragama Islam. Sebab itu kad pengenalan lelaki walaupun kau tiada nafsu pada wanita. Semua kata kau ini lelaki dalam kad pengenalan.

“Walaupun kau sudah menjalani pembedahan penukaran jantlna. Ini semua kau buat wakaf tetap hqram sebab kau berpakaian wanlta,” tulis Sajat.

Minggu lalu, nama Sajat kembali menjadi bahan bualan ntizen selepas dia mendkwa, dirinya ditahan reman oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) kerana mengadakan majlis doa selamat dan bacaan Yasin di pejabatnya di Shah Alam.

Menurut Sajat, 36, dia ditahan pada tanggal 6 Januari lalu di Pusat Tahanan Sementara (PTS) di Kuala Kubu Bharu dan dia telah dilayan tidak wajar walaupun datang bertujuan memberi keterangan dan kerjasama pada pihak JAIS.

“Saya digarl, dikasqri dengan kata-kata dan tlndakan, dic3derakan sebegitu rupa. Tangan dan badan saya bengkak kerana pergeIutan saya ketika saya mempertahankan diri.

“Saya berhak diberi hak asqsi kemanusiqqn untuk hidup seperti manusia lain juga. Saya amat sedlh dan kcewa dengan kejadian ini kerana kesan daripada kejadian mengganggu perniagaan saya dan mentaI,” katanya.

SUMBER/KREDIT: MalaysiaGazette dan KLV

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram & Juga Twitter @CherasDaily untuk info baharu dan terkini!

PERHATIAN: Pihak Cheras Daily  tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir dengan bijak terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Cheras Daily juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*